TLMRK -roadtrip

Nisseru;

Jeg og broærn teama opp med Ols og Lars Tore. De hente hjemme og før avreise Tbg kjørte vi innom Ronita drive in og henta med burgere. Bjarne på campingen hadde meldt om mye is på telefonen. Gikk venstre linja på Svalto, samme som jeg gikk med Larveleggern tidligere i år. Ols og broærn leda cruxet, den bratte søyla fra hylla halveis, lett som bare det. Jeg skulle gå en enkelt miksvariant i toppen, men bæda og hakka ned masse is på de andre. Olsen kjeftet på meg på returen for å ha mista hue. Nede ved bilen fikk jeg kjeft av LT for å legge stegjerna i bilsetet. 

Rjukan;
Dagen etterpå kjørte vi til Rjukan. Broærn og LT gikk Juvsøyla, men Ols ville snuse på en linje til høyre for Sabotørfossen. Mens vi så på den fra veien ved Svingfoss kom Ticka Gang Bang forbi. Linja formet sjelden iflg Gunnar Haukaasveen. Jeg leda introen på Sabotør og satte stand i noe skrapjern. Olsen forsvant over kanten og brukte mye tid på neste taulengde. Fortstod umiddelbart tidsbruken da jeg fulgte. Bratt, tynn, fritthengende søyle i toppen, kun sikra av en kilewire tredt gjennom et hull i isen. Sykt pumpende og teknisk. På toppe utbrøt jeg; Du er virkelig Norges beste isklatrer! Olsen svarte; Ronita WI6 M7?

No comments:

Post a Comment