Rjukan - Jan 2008

Ols har vært i Rjukan med Rukken og Bjørn Eivind (den nye vinen). Etter turen fikk jeg en sms fra Rukken som tilsa at noe hadde kræsja på turen. Sendte Ols en mail og fikk forklaringen. Alle historier har flere sider, men tydelig at Ols klikket litt sånn som han gjør og da. Men som Rukken sier: Det var som det var. Det er som det er. Det blir som det blir. Teksten under er Bjørn Eivinds egen cragrapport og hans versjon av turen.

Rjukan CR av Bjørn Eivind
På: Ols, Rukk og meg
SD: Juvsøyla + fossen til høyre for brua, lørdag ble det diverse småtjafs på Krokan ma "De kaller meg Fjård"..
Gøy på Juvsøyla, jeg ledet mikstaulengden der jeg køla litt med tjukk papp over grovkornet løssnø og slo den nyslipte øksa mi i stein. Øksebladene mine bar preg av Patagonia og ble dissa totalt av de andre. Ellers gikk turen som en drøm, henholdsvis K og M ledet kjapt og greit de to neste tauene. Vi rappet ned over de to tsjekkerne som hadde mistet en øks. De gravde og gravde i snøen for å prøve å finne den.
Høydepunktet på lørdag kveld var da Olsen puttet en kjøttpølse i brokkoliblandingen til Kristen. Han brøt sammen i krampegråt og måtte kjøres til legevakten for å pumpes. Jeg mistenker Marius for at dette også var et ledd i guideutdanningen hans. Tror han fører opp disse "ulykkene" som praksis i loggen sin.
Vi sov hos Jakob, en hyggelig danske som har kjøpt en skole han pusser opp (gult hus på høyre side før sentrum). Skikkelig bra sted som koster 150,- pr natt.
Ps jeg har ingen bilder da kamera har konket igjen, Olsen har muligens noen...

1 comment: