Sensommer 2007 - Bohus


Dagens innlegg er en CR fra Onkel Jo. Flere av Ole Petters fantastiske bilder fra turen kan sees her: http://forum.steepstone.com/oph/bohus07/

I Bohus: Marcus, Margrete, Marius Ols og Gz, OP, HildeÅ & Co, HildeB og Bore blikket innom.

S&D
Høgberget: HildeB saitet Cafe Ole 7, Marcus, Bore og Gz rp Enigma  7+, Gz, Olsen og Marcus saitet/flæsjet Messoforte 6+, Marcus, Gz og jeg saiteht/flæsjet Andromeda 7- (soft). Alle saitet/flæsjet Karl Alfred og Nesten syv, begge soft 6-.
Galgeberget: Olsen flæsjet Masken 7/7+ (!!!!!), kjæresten til HildeÅ gjorde det samme, HildeB, Gz og en fyr gikk den rp. Gz og Marcus gikk Endurohjørnet 7+/8-. Ellers ble det klatret en del på Store Galgeberget, mest gammelt og kjært for oss, men Team HildeÅ saitet og flæsjet en del.

Avreise lørdag morgen. Kvalitetsgjeng. Forventninger. Gz hadde tenåringsnykker og la på røret fordi jeg human beatbokset. Jeg la på røret da han ringte tilbake og innledet med et rap. Han er inne i en typisk fadermorderperiode. I klassisk gresk tragedietradisjon må han "drepe" sine fedre/forbilder for å løsrive seg og tre inn i en fullverdig voksenrolle. Dette medfører en del heft for Olsen og meg som stadig vekk blir grensesatt på syltynt, usaklig grunnlag. Olsen fortjener det forresten. Vi har jo gjennomskuet for lengst at alt maset om lillesøsteren til Gz egentlig bare er en kanalisering av den sterke homoerotiske dragningen han føler mot tvillingparet. Når Kjetil og Marius banker Ols, fordi han griseprater om "lillesøster", tar de egentlig et fysisk oppgjør med sin egen latente homoseksualitet. Det som forvirrer litt er jo at Ingvild og Susanna ikke er mer i opposisjon til Ols, som representerer tvillingenes trekning mot hankjønnet, og dermed blir et sterkt symbol på det som motarbeider det tradisjonelle ekteskapet, som jo disse ungdommene merkelig nok tror så sterkt på.
Vi startet i utrygt vær på Høgberget. Ikke så mye å se på kanskje, men det viste seg at stedet bugnet av kvalitetsklatring. Jeg ble plassert i gruppe med Bore. De fleste startet med noen kozelige 6-. Bore sjokket seg opp Enigma (7+) som så veldig fin ut. Gz og Marcus gikk denne senere på dagen. Jeg kaldpumpet ut på en lang, lett men slopy 6+ og fikk en liten psykisk knekk av det. Mange gikk en kul 6+ og vi var flere som gikk en soft 7-. Dagens høydepunkt var HildeB strålende, überkontrollerte sait av en tynn syver, Cafe Ole. Hun er svært flink. Margrete gjorde også en solid innsats, men tok en dramatisk oppnedtryning i et tre.

Det begynte å regne mot slutten av økten og kvinnene, og de svakere, mumlet om campinghytte. Vi fikk heldigvis presset gjennom norskecampen, under forutsetning av at vi skaffet en presenning. Presenningsbutikken var steng, så med hjemmel i nødretten, stjal OP, Ols og jeg et eksemplar fra en fraflyttet Deliverance-gård.

Det ble en herlig kveld. Vi følte oss som de fineste tatere der vi satt hutlet sammen under selvstjålet presenning i varmen fra Gz`s flammeblåsing, og tidenes største og mest uryddige bål. Den Gode Samtalen fløt friksjonsfritt og høydlydt. En passe dosering kjøtt, øl, vin, kånjakk og en kraftig dose tullogtøys. Personlig hadde jeg det så hyggelig at jeg i den sterke gleden over nuet, fikk et slags dejavu av nostalgi. For å formulere det enklere: Jeg tenkte at jeg kommer til å lengte etter dette, hvis jeg noen gang slutter å dra på sånne turer.
Vi spiste frokost i fin tørkevind og oppholdsvær. Galgeberget. 
Hødepunktene: Olsens rett fra sofaen flæsj av Masken (7/7+). Jævlig imponerende og litt irriterende for oss som ikke klarte det. For en rute! Gz gikk Endurohjørnet (7+/8- og litt spredt sikret) i andre og uten bruk av topptau. Imponerende! Marcus gikk også Enduro i dagens andre (?), HildeB gikk Masken i andre. Disse to karene som var med HildeÅ flasjet, eller semiflasjet Masken. Jeg ble nesten inspirert til å komme i form igjen.

Gleder meg til å se OPs bilder, og blir gjerne med til Bohus SNART.

4 comments:

  1. Anonymous5:42:00 AM

    knis!

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:13:00 AM

    Onkel Jo har ordet i sin makt. Underholdende CR.

    Anonym Astmatiker

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:52:00 AM

    Hvorfor kommenterer ikke Olsen disse fantastiske blogpostene?

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:50:00 PM

    Dunfermline rosacea treatment

    Also visit my webpage ... http://rosaceago.com/

    ReplyDelete