Mars 2011 Generalforsamling Norsk Tindeklub

Olsen har endelig fått vite om bloggen, men reaksjonen ble ikke akkurat som vi hadde håpet på fåsds. Dvs, reaksjonen uteble først totalt. Etterhvert hostet han liksom litt brydd; Eh..eh..eh, hver gang det ble snakk om bloggen som han nesten ikke har giddet å lese noe som helst av. Dette var virkelig ikke hva vi ønsket. Da han sa han ikke ønsket oppmerksomheten valgte vi å legge ned bloggen.  


Heldigvis, som sist bloggbobla sprakk og gangen før det, så reddet Onkel Jo situasjonen nok en gang. Han godsnakket og meglet mellom oss og Olsen. Bloggen fikk leve videre...dog på nåde. Vi ble så imponerte over Jo´s innsats at vi bestemte oss for å ansette han som blog-manager. Dette ble vårt smarteste blog-move ever, for han tipset både borebloggen og Norsk Klatring og alle andre i hans verdensomspennende klatrenettverk og plutselig kunne vi se helt nye tall i google-statistikken! Vi var ikke lengre tre-fire som fulgte den, men flere hundre!


Det hele toppet seg på Norsk Tindeklubs generalforsamling i Mars. Alene ankom jeg de gamle og ærverdige lokalene. Det passet for medlemmene, tenkte jeg da jeg åpnet den massive døra..eller i allefall de som møter opp til GF. Inne ble jeg møtt av en sprudlende forkvinne, Ragnhild A, som umiddelbart sa; "Fantastisk blogg!" Snakk om cred! Stoka satte jeg meg i salongen og forsøkte å nyte et glass sherry fra Tycho Jegers Sherry-fond. Mens jeg satt der kom jeg til å tenke på at den dagen jeg blir gammel og ser mine dager talte så skal jeg jammen meg opprette et GT-fond eller....kanskje et vodka battery-fond som kan holde fremtidens medlemmer våkne under det endeløse babbelet.






Nuvel; Inne i salen møtte jeg Ols. Han smilte litt rart mens han hostet; Eh..eh..eh. Jeg forstod de var bloggen som fremdeles satt fast i halsen hans. Vi unngikk å snakke om den. Lokalet ble fylt opp av mørke dresser og vi måtte innta plassene. GFen ble heldigvis unnagjort litt raskere enn den pleier, selv om friklatremurerne, mørkemennene og de demente skulle si sitt. Olsen ble enstemmig innsatt som styremedlem og som Morstads etterfølger. Og da han skulle presentere seg holdt selv de mest snakkesalige klokelig kjeft. De forstod vel at denne alfahannen fra Finnsens slæsh Tønsberg, med nortidnåla piercet i ballene aldri aldri skulle la seg affisere av jurdiske termer eller retoriske feller. Selv konkluderte jeg, i mitt stille, med at kluben, med en b, nå innehar en skatt av nasjonal verdi i styret. Dog litt skuffet over at Olsen ikke nevnte bloggen under presentasjonen av seg selv. 



Etter at forkvinnen klubbet ut GFen ble det film og bilder av Olsens nye disippel, Martin, som jeg også har lagt merke til at følger bloggen. Sjarmerende og søt fremstilling av den nye rusbrusen fra Kongsberg med Olsens logo stempla på brystet. Dog presenterte han en bestigning i Lofoten med både faste tau og bailing, som merkelig nok ingen reagerte ved.

Ved middagen ble det endelig fritt fram for preik. Jeg satte meg klokelig ved barnebordet, dvs.  de rundt 40 og taktisk ved siden av manageren min, Onkel Jo med stor O. Vi penset samtalen umiddelbart inn på bloggen. Dette var bloggens kveld! Olsen hikset mer og mer og forsøkte frebrilsk å pense samtalen inn på oppussing med Mårten B. Mitt personlige høydepunkt kom da min barndoms helt, Stein P, kom for å hilse på oss som hadde laget den fantastiske bloggen. 

Olsen innså vel med seg selv, som meg, at bloggen er mer enn en blogspot-konto drevet av to siamesiske tvillinger...med hjelp av en onkel, JA DEN ER OLSENS SJEL, KARISMA OG STAMINA, PROJISERT INN I DEN DIGITALE ARENAEN OG DEN VIL I LIKHET MED BLOGGOBJEKTET SELV, ALDRI ALDRI LA SEG STOPPE!

The O to the L to the S!
The O to the L to the S!
The O to the L to the S!
The O to the L to the S!
The O to the L to the S!








2 comments:

  1. Anonymous3:16:00 AM

    Hehe... Stadig nye høydepunkter her! Pleier det forresten å være fedlesgryte noen ganger på middagen i kluben med en b?!

    Fuckaroo!

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:25:00 AM

    Ha ha jeg ler og ler og ler

    ReplyDelete