November 2010 - Januar 2011 TRSHV



















Uten lappen etter Rjukanturen takket Olsen ja til å bo hos meg og famen på Torshov for en stund. Hyggelig for oss, men det han trodde skulle være et smart move viste seg å være det motsatte. Ikke hadde han tenkt på at han skulle dele rom, med vår lille A (2 år), som tilbringer mesteparten av sin våkne tid i lokalene til det verdensomspennende smittenettverket som kalles barnehage. 






Basillene angrep oss samtidig. Så plutselig befant vi oss, jeg og Olsen, syke på sofaen. Dagene gikk og ingen av oss ble bedre. Jobb og oppussing fikk vente. Selv brukte jeg tiden til å se på tv. Olsen derimot hadde nok med å vedlikeholde alle apple-produktene sine. iPoden, iPhonen, iPaden, Macbook Airen og Macbookproen hans måtte tilstadighet lades, synkes og oppdateres. Innimellom gikk han over leiligheten min og minnet meg om alt som måtte gjøres: 


Olsen; den veggen må du male
Meg; ja jeg vet
Olsen; den tv-en er feilmontert
Meg; ja jeg vet
Olsen; det mangler en list der
Meg; ja jeg vet
Olsen; du må fuge under de flisene
Meg; ja jeg vet
Olsen; her burde du montert spotter
Meg; ja jeg vet
.
.
.
osv


Kona ble litt satt ut av de to syke mennene på sofaen. Det funka plustselig ikke så bra for henne med hjemmekontor innimellom fåsds. Men Olsen bidro mer enn han var til bryderi. Kjøleskapet fylte han opp med allverdens god mat, han kjøpte brød på Åpent Bakeri hver dag og han fylte opp skapene våre med vin og cognac. Ikke nok med at han lagde middag til oss daglig, men han kjøpte stadig vekk nye presanger til oss. Selv fikk jeg bla. ny hodelykt, mens lille A fikk en ny hjelm og en profesjonell drill! 


Det gikk mot jul og vi ble sakte bedre. Olsen fortsatte med oppussing oppi skauen og vi andre stakk til Sverige. Da vi kom tilbake til nyår oppdaget vi at Olsen hadde fikset alt som han hadde mast om at jeg skulle fikse i leiligheten vår. Lister var lagt både her og der, spotter montert på kjøkkenet og han hadde til og med montert en ny dusj til oss og justert kontrasten på tv-en! Som prikken over i-en hadde han vasket hele leiligheten og nok en gang fylt opp kjøleskapet og jammen så hadde han vært innom noen timer før vi kom hjem og fyrt i peisen, sånn for kosens skyld liksom.


Til dere som leser dette; takk for all del ja til Olsen om han noensinne skulle spørre dere om han kan få bo hos dere.


Godt nytt år Ols!

2 comments:

  1. Anonymous1:25:00 AM

    Digger dagens innlegg. For en bredde denne bloggen har! LOL over hele spekteret.

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:24:00 AM

    Har Olsen lagt på seg? Ser litt slapp ut på bildet he he.

    ReplyDelete