Lauvåa Bail - Desember 2010

Vi fortsetter oppræpinga mot vintern med en bailehistorie. Vi lover flere bailehistorier fremover med ydmykende øyeblikk, dumheter og grining. Dagens er en CR fra desember i fjor da vi skulle gå klassikern Lauvåa i Sunndalen.

Helg. I kallendern står det: Langtur med Rune. Vekkerklokke 04:00. OPP! Først opp av senga, shit. Det sludder og blåser ute. Kanskje blir det kalderer utover dagen? Ja kanskje det. Vi prøver vel? Ja seff! OPP! Vi kjører nerover Sunndalen. OPP! Regnet pisker mot ruta. OPP! Mørkt og svart. OPP! Under Lauvåa er lyset på i noen av husene. Hvorfor har dem lyset slått på midt på natta? Det ser veldig koselig ut inne i husene. Tenkt å blitt invitert på kaffe i et varmt kjøkken, sier Rune. Det hadde vært noe. Men vi pakker oss av gårde i regnet. OPP! Rune løper av gårde. Vi håper det snør lenger oppe i lia. OPP! Bushwacking i regn. Drit. Ny Goretex er ikke vanntett. Vinner høydemetre, men ikkeno mindre regn. OPP! Vannet finner veien ned ryggen, bena og fyller opp innsiden av støvlene. Tør ikke si det til Rune. Opp? Oh yeah, sier Rune. OPP!


En halvtime senere…
Rune: Øh Kjetil, e du våt eller?
Jeg: NEI, jeg er TØRR!!
Rune: Åh.. eh ok. BRA! OPP!
Meg: Tørr lissom? Jeg er FUCKINGS KLISS VÅT FOR FAEN! Det må du vel skjønne!?
Rune: Åååh. I e åsså våt. (WTF? Han smiler jo?)
(pause)
Rune: Øh…Skal vi snu..?
Meg: JAAAAAA!!! NEEED!


No comments:

Post a Comment