Rockhejm

O-o-o det går likar no. Raj raj raj ooopapeoeo rock'n'roljlj!
Endelig er førern mange har ventet på her: Trønderock - Klatrefører for Trondheimsområdet. Navnet er like bra som Rockheim, men førern er fin. Tom Atle "En time i Drammen" Bordevik har gjort en kanon jobb med å ta bilder og braigne boka. TB har vært kaospilot. Åsså har mange andre klatreautister bidratt, blant annet meg om Koldalsnova.
Kult å se at mange nye crag har kommet til. Her er alt fra fantastisk fine klipper, til frossen kvikkleire. Litt rart at Oppdal ikke ble med. Så vidt jeg forstår var det en glipp, samma det. Ny fører for Fjellbøgda er på vei, og noe finner man her. Er det noe jeg savner så er det litt stoff om hvor det er fint å bo/campe, spise osv. Men det sier kanskje mest om mitt fokus nå jeg er på tur. Ellers har en del klassikere blitt nedgradert. De som har persa i Trønderlagen anbefales ikke å lese boka.
Må si at de fine bildene til Steinar Kragset hever boka. Førern kan kjøpes blant annet her. Det er ren veldedighet at VPG og andre selger førern, fortjenesten deres er lik null.


Så da er det bare å stikke på Tikneppen folkens. Der venter fedlesgryta og cloggen.

1 comment:

  1. Anonymous1:43:00 PM

    Haha. Jess, dette ble bra! Kom dere til crags og test de nye rutene!

    Apropos:
    Førstemann til å finne den frosne kvikkleira kan sende epost til tg@gmail.com og vil vinne gavekort på fedlesgryte!

    ReplyDelete