CR Font - foreløpig

Broærn lever drømmen i Font om dagen. Fikk denne CRen på mail fra han i går. For ordens skyld så flytter Marius & famen til Husvikåsen når dem kommer hjem fra Font. Huset ligger fem minutter fra Husvikcraget. Tilbake til kilden. Mye har skjedd siden 1995 fåsds. Synd for Oslobøgda, bra for Husvikbøgda.

CR Font - foreløpig 04.10.2011



Denne kan du gjerne videresende til <sensurert>lista og evt legge ut på bloggen om den ikke er for hue nedi ei bleie.

På: famen
Andre: nagelzs, landmarkzs
Forhold: vvarmt
S&D: Ego gått to 7A

Først; takk til broærn som holder liv i bloggen. Så til meg selv og minipappaperm i Font.

En gang var jeg klatrer. Nå er jeg far. Ikke det at det ikke lar seg kombinere, men slik har det blitt. Men dengang jeg følte meg mest som klatrer, kunne jeg ikke gå 7A. Det kan jeg nå. Rett ut av ammetåka lizm. Hohoho! 

Opp i griseotta i Tbg/nye livet. Bil til Holmestrand. Tog til Gardermoen. Fly til Paris. Smertefritt. Leiebil, greit nok, men hvorfor bruker dama i skranken en halv time på noe som allerde er ordna via nettet? Biltur til Font. GPS. Klok av skade fra sist. Greit nok, men Froskespiserne som gjerne bruker en time på å handle litt mat, foretrekker å spare tid fremfor liv i trafikken. Seriøst, kjøringen deres er pur ondskap. Jeg vet det fra før, men merker jeg har blitt frynste med åra. Mulig det har noe med de to små som sitter baki med tryne to meter fra gærne froskespisere i 130 oppi rompa på leiebilen?

Hotell med barn, en liten celle, funker så der. Godt å komme seg i git etter to dager.

Fjerde dagen og vært på Isiatis, Apremont, Mont aigu og i dag Petit bois samt Elephant på trilletur. Mister litt piffen i varmen, men fint for ungan og oss (meg) ambisjonsløse. 

Font er den beste feriedestinasjonen med barn, men forstår hvorfor jeg foretrakk tauklatring før. Leo Holding sa en gang noe som at; kileklatring er sex og bolteklatring wanking. Selv mener jeg at buldring heller er  det sistnevnte. Enkelt, greit, forpliktningsløst.. En personlig refleksjon bare. Mener ikke å fornærme noen. 

Ellers bærer kroppen preg av dårlig herding. Fingre og tær er så såre at jeg måtte gi opp en 6C på Petit grois da jeg ble kvalm av smerte i dag. Minnet meg om broærn da han besvimte av skosmerte i Nisseru etter skoshopping på SH av The Big Rob.

Tilbake til froskespiserne. Hyggelige folk. Skulle ønske jeg kunne språket. Dannede, kulturelle, gourmetmennesker...men hvordan greier de å oppdra treåringer til å kunne dra på skogstur i hvite skjorter uten å skitne seg til? Svaret fikk jeg vel da treåringen holdt på å dytte handlevognen borti en fyr som tente på alle pluggene og skrek; Attention! 

Nå må jeg ta hånd om en som har tissa i buksa, så logger ut uten å nesten ha nevnt klatring. Mulig cragrapporten høres noe negativ ut. Det var ikke meningen for jeg føler jeg er LVNGTHDRM! 

4 comments:

  1. Anonymous2:04:00 AM

    Håper på ukentlige CRs fra Husvikcraget fremover.

    Snippen

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:28:00 AM

    Vi som har kidz vil vite mer om hvilken gite de bor på, om den er noe å satse på og ikke minst; hva heter de softe 7A'ene han har karret seg opp?

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:34:00 AM

    Hvem sier at de 7Aene er softe?

    ReplyDelete
  4. lvngthdrm..

    ReplyDelete