CR - Bomtur - Nesten Is Oppi Granskauen

På: Meg o Doktor H
S&D: Bail på Bomtur ovenfor gamle bomstasjonen etter Stav. 1 tl: M3++ R.

Etter urban start på helgen med Solsiden og dens yrende cafeliv, Bar&Bær, Bare Bær, Brukbar, Bari, Berre Lekkert og Tanta Te Beate fikk vi behov for alpinismus. Tok E6 nordover gjennom motorvegshotellet og gikk oppover granskogen i Stavstupene ovenfor den gamle bomstasjonen. Bortenfor skjulestedet til Rinnanbanden fant vi fossen. Bomtur (WI5 ved gode forhold) gikk ikke ned. Den pleier ikke gå ned. Isen var tynn, så ikke ut til å ta skruer. Men sikker er jeg ikke. Klatret ikke helt opp. Det ble en taulengde med moseklatring og bail fra en gran. På vegen ned kompenserte vi mangel på fysisk trening ved å velte trær, pælme steiner og tryne nerover lia.

Alle CRs skal ha bilder eller annen grafikk. I mangel av kamera tar jeg med denne. Bomtur, står i Rockhejmførern.

3 comments:

  1. Isene på Stav heter Bomtur, IsStav, Stavkirke og Bjørnene spiser hvite gulrøtter.

    Hvis jeg har forstått det riktig har dere nok vært på Bomtur ;)

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:12:00 AM

    Hohoho! Fantastisk bredde på innleggene må jeg si.

    ReplyDelete