CR Vestfold -sommern er her!

Tbg
"Sommær i Tønsberg. Solvarme svarberg, modne jordbær på torget..." 


Vært ute tre raske økter på formiddagen siste ukene og kan konstantere at sola øker daglig i styrke her nede på Guldkysten. 


FOTOCRED: PER OVE HILDRE


15.02.2012 SANDEFJORD/VESTERØYA
På: Ville, Onkel P og megselv
Forhold: sol, minus 2, noe snø og is på takene
S&D: Diverse lett, 4-6A
Dagros 7A+


Etter barnehagelevring av eldstemann fant jeg ut at sola skinte og at jeg burde benytte pappapermen til noe fornuftig og komme meg ut en tur. Fikk med min nypensjonerte onkel Per og kjørte til Vesterøya for barnevognvennelig buldring. Viste seg å være et særdeles smart move å ta med onkel P, som kan koseprate med ungen mens jeg henger dunker i paden samtidig som han fotograferer MEG!
Ville våkna da vi parkerte og var våken resten av dagen. Ble litt panikkbuldring på diverse lette nøtter før jeg prøvde meg på Dagros. Hadde ikke nubbesjans. Så ble Ville sulten og vi satte oss i solveggen for foring.


17.02.2012 HVASSER/TJØNNEBERGET
Verdens Ende


På: samme gjengen
Forhold: sol og pluss 10
S&D: Bauta inkl. høyre og venstre egg + diverse


Ny spontantur. Ringte Onkel P på vei ut og han stilte opp på sekundet! Denne gangen traff jeg bedre på sovinga til ungen og fikk lirket han over i vogna uten å vekke han. Følte oss som deltagere i Ingen Grenser da vi bærte vogna mellom oss over svaberg og gjennom kratt ut til Tjønneberget. Lars Monsen glimret dog med sitt fravær. Tjønneberget må være et av verdens vakreste klatresteder. Og for et vær! Klar sikt til Færder, sola glitret i vannet og en ensom fluefisker ventet på årets første sjøørret.
Bautan høyre 5+? og innsteget til Riss er ikke no Kliss 6C+


Etablerte camp under Bautan (6A). Gikk den + eggene på begge sider. Mye varmere enn sist tur til Sandefjord. Ble litt trangt med longs og jeans og måtte kaste sistnevnte for mer bevevelighet i hofta fåsds. Klatra dereter rundt på diverse mens Onkel P fotograferte før ungen våknet og det var på tide med mat før hjemreise.
Ukjent 6A-ish?






28.02.2012 ULA
Ulabuldern

Nokia 6C+
På: samme gjengen
Forhold: sol, mye vått og pluss 15
S&D: Nokia 6C+

Både Ville og jeg var syke så jeg følte mest for kaffe, avis og sofa under sovepass 9-11, men ute var det sommer. Visstnok målt 17,5 grader varmt inni byen, så måtte en tur ut. Ringte som vanlig Onkel P på fra bilen og plukket han opp for kaffe og bolle på bensern i byen. Kjørte til Ula. Litt lang kjøretur førte til en sovesmell for Ville som våkna. Havet bar preg av den stive kuligne som hadde vært. Store bølger, men strålende vær. Dessverre var vi for tidlig ute. Vått på Ulabuldern og alt rundt Eggløsning.

Fikk krøkket oss ut vika til sektor Tuborg. Aldri vært der før og lenge ønsket å prøve Nokia (6C+). Passende prosjekt mtp form. Så vidt det gikk å komme til innsteget tørrskodd. Gikk Nokia i tredjeforsøk, men Ville lo i vogna hver gang han fikk sjøsprøyt i trynet. Fornøyd med det. Gikk lengre utover, men alt vått der og. Etter lunsj prøvde jeg meg på Ulabuldern som nå var tørrere, men vått i rissa og ungen ble utålmodig. Innså besøkelsestiden og mygga hjemover. 


"...morellær i alle hagær.  Blide fjes, solbrune magær forteller om gode dagær..."






4 comments:

  1. Anonymous12:32:00 AM

    Kanon Marius! Onkel Per er en kommende stjerne innen klatrefotografi. Feeeete bilder. Mac cred til Onkel P.

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:25:00 AM

    Jättefint!

    Dr H

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:55:00 AM

    Supert. Snygga bilder/jo

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:53:00 AM

    nice!

    ReplyDelete