CR Husvik i dag

ICO går Klara grad 4


På, kilden til denne bloggen, homecragget: 
ICO, meg og Sus + V, A o V
Andre: to dansker på vei hjem fra isklatring i Rjukan
Forhold: litt kkaldt for syden å være
S&D: Alle de bolta rutene på sektor Grusveggen og Arneveggen utenom en rute, dvs 7 stk (5-7)


ICO og en unge kom på besøk fra Oslobøgda for litt sosialisering og klatring på Husvik-klippen. Gikk ned gata for en økt på verdens beste crag. Ungene rota i danskenes utstyr før Sus kasta inn håndkle pga senebetennelse og tok med ungene hjem. Jeg og Inge benyttet anledningen til å harve over feltet fra venstre mot høyre for gradkalbrering. Harvinga stoppet på "Legestrekk" (7) som gav oss begge et heng først, men Inge fant ut av betaen og da var det greit. Litt sånn rart bulder opp skarp egg.


Høyt hengern, men sur ern ikke


Til slutt skulle vi avslutte med "Arneruta" (7-/7). 7 ilfg meg. Sendte en mms med biIde av ICO på innsteget til Olsen og Broræn. Olsen svarte med "Nostalgia". Inge misforstod betaen og ble faktisk litt sur da han pumpa ut under cruxet. Mannen bak trynefaktor måtte ta et heng. Så skulle jeg vise hvordan det gjøres, men ble så sadopumpa at jeg dirra, armene skrek, fingrene dovna bort og betaen var ikke lengre en selvfølge. Uansett hvor lite jeg har klatret siden 1996 så har jeg alltid greid Arneruta. Gikk den jo den gangen limiten var 6+, så tenkte med meg selv, at går jeg ikke ruta nå så er det faen meg slutt på klatring for min del. Ble vel litt skremt av tanken og fikk grina meg opp med betong i armene. Inge fant ut av ruta på topptau, men så var det sent og tid for lørdagskveld oppi gata.
ICO går Jammern grad "6+"

Neste mål er å gå alle de bolta rutene på Hovedvegggen unntatt 8ern og 8/8+, som får vente som prosjekt til jeg har gått alle de naturlige og kommet meg i form. Et særdeles overkommelig og lite ambisiøst mål for de fleste unnagjort på en kveld, men for meg et lite prosjekt som jeg håper å ha unnagjort innen 2048 når jeg går av med pensjon og forhåpentligvis ønsker å klatre andre steder enn på Husvik.

/Olsensdrivers distriksavdeling Tbg

3 comments:

  1. Anonymous9:05:00 AM

    Flotte bilder.

    Holdt Jammern graden sin ?
    Jeg syntes den var litt lett for grad 6.
    Hva om vi fjernet steinen i bunn og ruta ble 3 meter lengre, hva mener du om det ?

    Når du kommer til Hovedveggen, så starter rutene Trangt og Himmelstigen nesten midt på veggen. Hvis vi fjerner steinblokkene i bunn så blir begge rutene 15 meter, og ikke 8 meter som idag. Hva sier du til det ? Jeg tror det hadde blitt bra. Hva tror du de andre klatrerne mener om det ?

    Er mange spennende prosjekter på Råel(Teigen)åsen også, men da må vi be grunneier om lov til å felle et titalls trær som står tett inntill veggen. Hva tror du om det ?

    Adler

    ReplyDelete
  2. Hei Adlert! Hyggelig å bli forespurt som et orakel, selv om man er langt fra noe..orakel.

    Jammern er nok heller 5+. Kunne sagt litt om graden på andre ruter og, men spiller vel ingen rolle siden det ikke har noe å si for verken ranking på 8a.nu eller innhenting av sponsoravtaler?

    Vedrørende det psyke steinfløtteprosjektet ditt så får du vel prøve å flytte en stein før du flytter alle hundre og se hvordan det går. Fint å vite om det lar seg gjøre innen år 2050 lixzm.

    Vedrørende trefelling så gir jeg (som om det skulle ha noe å s) tommel opp!

    Når det er sagt så vil jeg heller råde deg til å klatre mer også andre steder fremfor å prøve å lage gråstein av rompepomfyr.

    Olsendriver avd Husvik

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:58:00 PM

    FYI så klatrer jeg andre steder også, men jeg mener IMHO at man bør gjøre optimalt ut av sitt lokale crag ASAP, spesielt når det har potensiale til å bli en perle, fåsds.

    Jeg har tenkt å ta en stein om gangen, de helgene det regner og jeg allikevel ikke kan klatre. Men jeg ønsker ikke å komme i konflikt med de andre brukerne av feltet, derfor jeg lodder stemningen litt. Trenger moralsk back-up, fåsds.

    ReplyDelete