Fam i Font 2012 - CR V2


CR Bas Cuvier

På: LundOlzs, Vekvz, Nagelz, Kringstz o Gzs

Andre: ze germanz, bikkjer o statsløse

Forhold: krispt for fuktig å være?

S&D: Corto Maltese 7A

Fremdeles fuktig, dog mindre. En liten diggersjon; I går snakket Hustad om at hadde det ikke vært for at de fløy ned så hadde han kjøpt besinaggragat så han kunne tatt med hårføner på cragget. Ikke får hårtørk..seff, men tørking av tak (for de av dere som er på bærtur). Ja han nevnte og løvblåser før han fortalte at han hadde hatt en presenning over en hel stein, i ukesvis, så han skulle få klatret i regnet. Historien endte i sending. Imponerende. En annen i laget fortalte om en annen, ikke ukjent kar, som hadde bestilt et helt lass med is for å få ned tempen på et bulder en sommer. Ja, utrolig hva folk finner på fåsds.

Nuvel; Sen avreise grunnet dameshopping, matinnkjøp, regn o unger.

Ved ankomst løp jeg bort til nærmeste stein for å kjenne på fukten. Fuktig, ja, men ikke våt. Eldsteman ropte fra bilen og lurte på hva jeg drev med. Fikk lirka yngsteman over i vogna. Sovende!
 
Joina røkla på sektor Abbattoir. Mye folk, unger o bikkjer. Ga eldstemann mat for å deretter stressbuldre rundt på blått. Kona var syk på rom, så best å utnytte alle muligheter til selvrealisering som eneste offisielle omsorgsperson for egne barn på cragget.

Satte meg fast på en rød, såkalt 5C, med ICO. Så våkna minstemann. Gav han mat og føprøvde å tilvenne han stedet. Observerte at ICO gnukket seg innpå ze germans som jobbet på Corto Maltese (7A) mens unger o bikkjer greide seg selv. Corto Maltese så kul ut. Bulderet befant seg kun ti meter fra padden. Så nært, men akk så fjernt...for øyeblikket...med nyvåken unge.

Etter lulling og koz tok jeg sjansen på å parkere han på padden med eldstemann med hver sin drikkeyoghurt. Det skulle tilsi 3-5 min klatring iflg mine erfaringer.
Heiv meg på ICO o hans nye venner. Høyre fot på godtak. Sidetak venstre. Krimp høyre. Sloper venstre. Venstre fot opp. Slippe høyrefot. Lade. Catch til sloper. Evt. Høyre på godtak. Sidetak venstre. Matche på venstretaket med drittkrimp på høyre for kortere catch. Fikk det ikke til. Så hadde minstemann helt ut hele drikkeyoghurten og de var på tide å bli familiefar igjen.

Observerte to bestigninger og mange forsøk fra padden. Prøvde å være analytisk. Minstemann fattet etterhvert mere interesse for ze germans kinderns leker o bikkjer enn far sin, så jeg outsourca ungene til ICOz og fikk inn to forsøk til før han ropte; Mami! ..hun var som sagt syk på rom eller i gite, så måtte gi meg for tredje gang.

Satt fast på padden igjen fåsds. Tom for godsaker og ungen ville ha oppmerksomhet. Får ta det som et kompliment. Plutselig var osloungenes leker mer interessante enn meg. Fornærmelse? Nei, mulighet!!! En amerikaner eller hva nå han var hadde akkurat sendt bulderet og tilbø seg å pusse fra toppen. Jeg takket ja, mens ICOz igjen hadde et øye på ungene, dro jeg på skoene, smørte inn hendene i flytende kalk, kalket opp, vifter mens jeg tørket av skoene på dørmatta, steg opp på padden, satte høyre for på godtak, venstre hånd på siderak, høyre opp på krimp, venstre på sloper, satte opp venstre fot, slapp høyre fot, catcha med venstre hånd, hang igjen på dritt, jobbet venstre hånd fra dritt til bedre og bedre sloper, hang igjen, satte opp høyre fot til heelhokk, flyttet høyre hånd til ok tak og videre til bøtte, ålte meg i land og satte buldereti boks!!!!

Onde tunger hevder at graden har gått fra 7A til 6C pga så mye børsting at startkrimpen har blitt bedre. Hva vet jeg? Stoler på føreren som tilsier at 7A er 7A, som tilsier at jeg er der jeg vil være her i livet. Så fornøyd for denne gang i Font. Har uansett repetert Arne-ruta i år så er sesongen en suksess!
Resten av oppholder blir en bonus uansett o håper på friskmelding av kona og great success for famen i morgen!

Sendt fra min iPhone Jan Teigen Edition

Bildeserie av ICO på Corto Maltese. Og et bilde av ICO som redder en badmington-ball.

1 comment: