5 På Craget: Skåkbeggen a.k.a Kongsvollfossen

Da har vi tatt pulsen på iscrag nømber one; Kongsvollfossen!








Holger og Birte
Bosted: København
År klatret: Siden det året Cliffhanger med Sylvester kom ud. Var det tidlig nittial?
Hardeste grad: Juledagsfossen. Et mixed monster i Rjukan gorge.
Kort om vinterplanene deres: Drytoole på bjelke hjemme i København. En tur til Rjukan i februar.


Tur og Møtesjefen Tindegruppa NTHI
Bosted: Trondheim
År klatret: Klabb klabb adle saman!
Hardeste grad: No er fedlesgryta klar. Kom og forsyn dykk adle saman.
Kort om vinterplanene dine: Fedlesgrytekoking adle helge. God stemning på tur! Lage bålplass på Hell. Arrangere tacobuffet på studenterhytta kvar torsdag.



Veteran
Bosted: Sørpå/Oppdal

År klatret: Siden 1974

Hardeste grad: Den sjette grad.

Kort om vinterplanene dine: Æ var her først i dag. Skjønner dere ikke det?



Rune
Bosted: Oppdal

År klatret: En god stund.

Hardeste grad: Bilen min tar seg opp Wi4+ haha.

Kort om vinterplanene dine: Dama er veldig gira på tur og i god form. For å klare å holde følge med henne har i anskaffet meg en Landcruiser. Den tar seg frem over alt, selv opp Kongsvollfossen. Vil du sitte på? I har varm kakao også.


Kjell
Bosted: Ranheim
År klatret: Tre og et halvt.
Hardeste grad: Heftyes Renne på Store Skagastølstind. I går ledet jeg høyre siden av Bjølla. Ut i fra hva jeg kan lese meg frem til på nett er den kanskje new wave WI3?
Kort om vinterplanene dine: Masse isklatring med den nye kompisen min fra tindegruppas nettforum. Han er gira på tur og har bil. Posehanskene hans revnet på første taulengde, så nå leder jeg til toppen.

4 comments:

  1. Anonymous9:21:00 AM

    Neste cragrapport må være fra Utehallen; norges største (?) & klart beste (?) klatrehall og med den kjempehøye veggen som antakelig er en av verdens beste klatrevegger (?), med verdensklasse (?) på rutesettingen.
    Se om dere kan få et intervju med en av ruteskruerne der!

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:24:00 AM

    Hahahahahaha!

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:41:00 AM

    Kjente igjen samtlige!

    Eks.trønder

    ReplyDelete
  4. Anonymous7:01:00 AM

    Godt å se at det fortsatt klatres med plastposer ihvertfall

    ReplyDelete