CR Mallorca V1

Den nest beste presangen jeg kan få er en reise til Mallorca.
Den beste presangen jeg kan få er barnevakt. Flaks at jeg fikk begge deler til sist bursdag.

På: eg o kona
Forhold: parforhold, wannabee DINKs for fire dager
S&D: sydentur o fire ruter rundt 6a-b

Gullkysten ble plutselig grå. Hverdagsgrå. På tide å forlate "ruta ett" for noen dager. Uvant. Spennende. Skremmende. Ut av hverdagsboksen og inn i rosin-eska lizm.

Fredag 1700:
meg; har du med pass? kona; ja
Fredag 2100:
meg; har du med pass? kona; ja
Lørdag 0430:
meg; har vi med pass? kona; ja mitt eget og du har vel med ditt!? meg; ....

FØKKELIGFØKK FPIH FÅSDS!
U-sving på E18, hundreoghælvete i null trafikk, så 60 bak en politibil. Føkk! Hjemmom Husvik og henter passet. Stressa. Føkk! Skulle ikke stresse nå. Visste dere at stress reduserer kroppens restosteronproduksjon? Muligens positivt mtp hårtapet mitt, men nå står kun en ting i hodet mitt og det er å rekke det føkkings flyet. Føkk! Hundreoghælvete. FØKK!

Heldigvis er Torp en liten flyplass. Rakk til og med å kjøpe snus. Kona aner ikke hvor mye det vil ha å si for ferien. På flyet ender vi ved siden av faren til selveste Morten Larvelegger. Sirkelen sluttes om og om igjen... etter at vi flytta tilbake til ruta ett..

Ferie uten uten barn er, foruten om avslappende, effektivt. Er på cragget før 1200 allerede samme dag som vi våkna i Tbg og kjørte til flyplassen (to ganger) selv om vi spiser lunsj først og kløner med anmarsjen. Går to ruter. Gladpump. 7 år siden sist jeg hang på kalkstein. Så digg. Så digg! Glemmer listverk som må legges hjemme, streker som må flyttes på jobb og bleier som må byttes på ungene. Kun den meningsløse monologen i hue, mens jeg klipper bolt etter bolt og tenker opp. Opp!

Hotellet er fint. Føles som å ha gått i kloster, utenom at de serverer Cava til frokost da. Men hvor er våre jevnaldrende? Mulig vi ikke akkurat er ferske druer lengre, jeg og kona. Litt vassne druer kanskje, men ikke rosiner. Men det er de andre gjestene. Gamle skrukketroll hele gjengen. Selv ikke lag på lag med bomullsklær i beige og kaki kan skjule noe annet faktum. Kloster er muligens ikke riktig sammenlikning allikevel. Heller mer som det hotellet i Dirty Dancing. Forøvrig konas favorittfilm.

Vi legger oss klokka ni om kvelden. Ikke en lyd på hotellet.
Sånn går nå dagan her i rosin-eska.

Takk for oppmerksomheten og beklager lite klatring i CRen.

Mvh/Olsendriver avd Tbg


Sendt fra min iPhone 5 Robbie Williams Edition

Port de Soller, Tønsbergs parallellunivers




Cragget vi klatra på idag på vei ned til Port de Valldemossa




Sighter 6b lett over Port de Soller i jobbskjorta mens jeg tar bilde av meg selv. Sier ikke rent lite om marginen min fåsds
Svensk turist på vei til cragget foran svensk bil av konkursdrabbad merke, lik min egen hjemme, forutenom at min har mere rust og skitt pluss at det symmetriske ordet kuk pryder høyre bakvindu hjemme. Kan ses på Sandefjord lufthavn Torp.







5 comments:

  1. Anonymous11:51:00 PM

    'lite klatring' er ikke noe å beklage i det hele tatt. Vil man ha klatrerunking leser man 8a.nu. Vil en nyte av gode fortellinger, med eller uten innslag av klatring, leser man en CR.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:15:00 AM

    rock on broærn. ønsker flere crs. perfekt start på en mandag.

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:52:00 AM

    Oj hade ingen aning dom rekordeliga föräldrarna var på äventyr..Grattis...
    kan vi få se ett resultat av ledigheten i början av nästa år, månne? Hehe..

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:34:00 AM

    Noop! Eneste synlige resultat blir en lett rødlig hummerfarge.

    Olsendriver avd Tbg

    ReplyDelete