CR Mallorca V2

Dagens verdensmodell er basert på vekst. Vekst er suksess. Alt skal øke, øke! Som produksjonstall, lønn og rutegrader. Vi gikk i fella etter dag # 1 i Syden. De to rutene vi gikk i Port de Soller skulle bare være starten på endeløs frotsing i parameter på kalkstein, trodde vi, men i dag to mista vi plutselig piffen...

Utløsende faktor var at vi ikke tok med mat og drikke i bilen. Skulle handle på veien, men butikkene var fraværende. Endte nede i Port de Valldemossa, kun et steinkast eller hundre hårnålsvinger nedenfor cragget. Restaurantlunsjen, havsbrisen og sola sløvet oss og preget 6a-en vi gikk etterpå. Hadde jeg bare snudd ved første anker så er det mulig klatremotivasjonen hadde kommet tilbake, men 25 meter var ikke nok. Skulle gå forlengelsen av ruta til toppen 40 meter oppe. Vi har tross alt 80 meterstau. Mulig det litt år 2000, at kidsa nå har 100 meter eller kanskje 120 meter tau som standard?

Uansett: de blanke boltene tok slutt og ble erstattet av gamle rustne dritbolter. Jeg slet litt med linjeføringa og måtte inn i et dieder. Høyre side av diederet var selve klippen og venstre en stor steinklyse tilsynelatende limt fast. Jeg banket lett i steinklysa og hele driten inkludert en vakker blomsterkvast med gule blomster dirret. Under i loddlinjen sto kona og sikret meg, hjemme ventet ungene og jeg ble redd. Redd! Fikk karret meg ut til naboankret og rensa ruta i en fei før vi flytta camp utenfor rassonen. Gikk en 6a til med litt løst i toppen og mygga hjemover. Kunna klatra mer, men var litt frynsete i nervene, varm i knollen og syns boltene på de andre rutene var for rustne for folk med forpliktelser.
  Tilbake i Port de Soller la vi oss ned på hver vår solseng ved poolen nedenfor rosineska vi bor i. Til tross for null vekst i ruteantall og grader følte vi at det var riktig move å mygge hjem. Jeg åpnet en øl og kikket meg rundt; og jammen var vi ikke det hotteste paret ved bassengkanten, kona og jeg!
Blant rosinene er den vassne druen konge. Kongen av Mallorca!

Sendt fra min iPhone 5 Robbie Williams Edition

Bilde 1: Fant det utenfor en bank. Aner ikke hva det står, men er det fra Snøhetta tro? Bilde 2: Kongen av Mallorca. Dropp bildet om d er for drøyt. Bilde 3: Dronninga av Mallis. Legg merke til den gamle grisen som svømmer saakte forbi med solbriller på så han kan smugtitte..

4 comments:

  1. Anonymous8:28:00 AM

    Fantastisk CR!

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:10:00 PM

    Roligt läsa som vanligt. Roligt med folk som bjuder på sig och visar könshår i förgrunden!
    Fortsatt trevlig ferie...

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:59:00 PM

    tribal. rspct

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:22:00 AM

    "Alltid ha lengre kuk enn kukhår" - Gammel jungelord fra Tolvsrød

    ReplyDelete