CR fra 1998: Dårlig humor i sikkerhetskontrollen

Husker dere den gangen Olsendriver var en retrospektiv blogg? Dagens CR er fra way back in the day. Rettere sagt juni 1998. The Ols, jeg og Espen T var på klatretur oppe i nord. Der klatret vi blant annet Stetind der jeg i følge Olsens turdagbok begynte å grine da en isblokk på ett tonn sneiet meg. Men det er en annen historie. Jeg tok ikke samme fly som Olsen og Espen nordover, og det var kanskje like greit.

Gardermoen en tidlig torsdag på nittitallet. To kompiser venter i sikkerhetskontrollen. Han ene er en streiting med NTH-sveis og Andersen Consultinglogo på sekken. Han slipper rett igjennom. Den andre ser ut som han kommer rett ut fra Bay Watch, men heklelua og hempen rundt håndleddene provoserer sikkerhetsvakten. Olsen tas ut til en utvidet kontroll. Bolebroilern  vil vite hvor Olsen skal, hva han har i bagen etc. Klassisk kvisete-kvartermester-hersketeknikk med spørsmål - avbryte svar - nytt spørsmål - avbryte nytt svar osv. Olsen svarer tålmodig, men for en gang skyld har han møtt noen som ikke er på nett med han.
Til slutt konvergerer utspørringen i følgende:
Sikkerhetsvakt: Hva har du mer i bagen?
The Ols: Jeg har vist deg alt jeg har i bagen.
Sikkerhetsvakt: Hva har du mer i bagen?
The Ols: Jeg har vist deg alt jeg har i bagen!
Sikkerhetsvakt: Hva har du mer i bagen?!
The Ols: Jeg har vist deg alt jeg har i bagen!
Sikkerhetsvakt: HVA HAR DU MER I BAGEN???!!
The Ols: Jeg har jo vist deg alt jeg har i bagen!
Sikkerhetsvakt: Hva har du mer i bagen?
The Ols: JEG HAR VIST DEG ALT JEG HAR I BAGEN!!!
Sikkerhetsvakt: HVA FAEN HAR DU MER I BAGEN?
The Ols: JEG HAR EN BOMBE SOM GÅR AV OM FEM MINUTTER I BAGEN DIN JÆVEL!!!!!!

Sikkerhetsvakten blekner. Han stammer i radion: V-v-v-v-v-v-iiiii h-h-har en bombe som..... BOMBEN SMELLER OM FEM MINUTTER!!!!!!!!!!



En haug vakter stormer til. Det blir snakket i tallkoder på intercommen. Olsen står der og måper.. En vakt prøver å låse han i et slags fribrytergrep. Heldigvis skjønner Espen alvoret og roper til Olsen så alle høre det: Dårlig spøk Olsen! Dårlig spøk!! Han gjentar ordene helt til folk begynner roe seg.
En vakt tør titte i bagen. Ingen bombe der nei. Han som holder Olsen løsner taket.  Olsen smilter søtt og blunker til folkene rundt seg. Den kjekke mannen med de blå øynene kunne jo ikke mene noe vondt, konstanterer en eldre dame. Med sin Bill Clinton-karisma er Judas med ett blitt til Jesus. Noen ler og sier det var en artig spøk. De er forhekset av modellmannen fra Hotell Klubben. For en flott måte å takle en vemmelig sikkerhetsvakt på! Olsen slipper unna med en avviksrapport som må skrives på han. Bolevakten  fyller ut skjemaet. Den likbleke stakkarn prøver skjelvende å stave Incognitogata korrekt. Olsen snapper pennen fra han og fyller ut skjemaet selv, så gir han vakten et klapp på skuldern og forsvinner inn gaten. Snart sloss flyvertinnene om å servere gratis drinker til den kjekke skimodellen bakerst på økonomiklasse.
Vi har merket denne posten med Ols Desperado, og ikke  WWOD. Så ikke prøv noe lignende selv kjære leser. For det finnes bare én The Ols. 

1 comment:

  1. Anonymous2:39:00 PM

    Hahaha
    Faktiskt råkat ut för nåt liknande en gång!
    Oxå av fascist svinen på Gardemoen
    ...men inget man ska göra vid gränskoll till Israel el USA.
    Där har man tom mindre humor än i Noreg!!!

    ReplyDelete