CR Tjønneberget


Forfattet av Olsendriver avd. Tbgs nyansatte praktikant: Hans Hugo Sava Hermansen:


På: Sjefen til Kona og meg
Andre: Ei skeptisk dame på parkeringa
S&D: Marius on-sightet en 5/6er, topptausightet en annen 5/6er og topptauflasha en 7-, jeg gikk bare på toptau
 
 
Marius plukka meg opp i den rustpatinerteTurbo Saaben sin i øs pøs regnvær. I håp om at det ikke regner ute i havgapet kjørte vi sørover med begrensede foråpninger om å finne tørt fjell.
 
var vått på svabergene ut mot klippen, men klippen var tør OG solvarm. M bestemte seg for å gå to ruter han ikke hadde prøvd før. Nervene meldte seg med en gang, så han forsvant med en rull dasspapir og satte seg mellom noen steiner.
Marius gikk første ruta i god stil og topptaua den andre. Jeg har gått begge tidligere, så jeg gikk dem bare på topptau.
 
Han opp topptau på 7- risset.
Marius var gira på et flasheforsøk, men i mangel av pad for første 4 meterne beit han i det sure eple og knytta seg inn i topptauet.
 
Fant ut at nok var nok og kjørte en sightsingtur langs kysten hjemover.



3 comments:

  1. Anonymous6:55:00 AM

    fett neri bananrepublikken åss

    ReplyDelete
  2. Hvor er dette egentlig? Hvasser?

    ReplyDelete