CR: Olsen runder et rundt år

Hvor: Oslo
Hvem: Olsens tilhengere minus noen
Hvorfor: Olsen - den levende legenden vars eksistens er den eneste grunnen denne blog, og mye annet, finnes - feiret sin bursdag

Dette var en stor kveld og jeg hadde forberedt meg lenge.
Jeg begynnte dagen med et besøk til Fysioterapeuten, der skulle jeg strekke og bøye slik at jeg ville klare og imponere forsamlingen til kvelden. Der skrek jeg av smerte - men ingen tok notis så jeg fortsatte å lide i det stille.
Etter å ha øvd inn noen linjer med flotte fraser på jobb dro jeg til frisøren, for å få en siste finishing touch - Movember barten skulle bort og parykken på plass.

Som vanlig, litt forsinket, ankom jeg festen på sykkel. Det finnes ikke noe bedre enn å sykle i fylla, derfor sykler jeg altid til, men helst fra, fest. På tunet stod en masse folk og vrimlet rundt bursdagsbarnet. Svett etter sykkelturen opp i skogen svitjset jeg over til min superhelt drakt; goretex buksa og en enorm dunjakke, for at siden kaste meg inn i vrimlet og overrekke bursdagsbarnet en gratulasjon.

Etter diverse klemmer, taler og ovasjoner satte vi oss rundt bålet.

Jeg har hørt om Joikafaktor og alt det der før, men jeg ante ikke hvor det kom fra, og hvor viktig joika faktisk er. Men, der satt Olsen på sin bursdag og fortalte om Joika - vi var henrykt. Magien lå som  bålrøyk over hovedstaden, det var vanskelig å puste.
Festen fortsatte, Olsen bød på drikke, mat og kaker, og alle åt og drakk til stor fornøyelse. Festen begynte å ta av og jeg fikk snakke med store og små helter.













Etterhvert begynte jeg å bli bedugga, og jeg la ikke noen lokk på mine egne ambisjoner om å være starkest, vakrest og smartest. Folk begynte å dra hjem - mange kjørte til og med bil! Men en hardcore skara ble igjen. Jeg spydde galla og gjorde mitt beste for å skremme vekk folk, jeg snakket dritt om alt og alle. Men klarte jeg å vekke Olsens vrede? uklart.
Jeg mistenker ham for å være den kjernekar han utgir seg for å være.

Festen tok et abrupt slutt på morgenkvisten når alle gikk å la seg. Jeg hev meg på sykkelen og koste meg hjemover og nedover. Vel hjemme satte jeg meg fremfor TVn for å klarne till litt før det var dags å slagge. Plutselig, mellom all zapping steg en uklar bild frem på TVn - der satt f**ne meg Olsen på skjermen!


Jeg fikk ikke sove den natten.

Men vår kjære Olsen - Gratulerer med dagen! 

3 comments:

  1. Anonymous10:06:00 PM

    Gratulerær med dan Ols! Og med skuespellerjobben åsså. Ref tv-reklamen for komplett.no haha!

    AA

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:24:00 AM

    Hahahaha!
    Er det selveste blixtmannen som har hacka seg inn?

    ReplyDelete
  3. Ja Blixtmannen er ny Senior Partner i drivern.

    ReplyDelete