Off Topic: Bailefunk med bil

På: Storfamilen Grimz, diverse barnehageunger, foreldre og barnehagetanter og meg selv
Crag: T-Town
S&D: Hagen til Broærn (OS), hekken til Broærn (OS), snøfonn på 2 meter (OS) og superbail FMC* på P-plassen utenfor Råelåsen Barnehage




La vårs preike bil. Akkurat kjøpt en 4Runner. Den har kun ærlige 347K på tellern. Beste metoden for å avdekke potensielle feil på bil er å kjøre så langt at alt som bør skiftes detter sammen. Så etter jobbmøte i Molde satte jeg meg i bilen og la i vei sørover mot Pappas bursdagsselskap nere på Gullkysten. Da jeg etter 596 km parkerte på toppen av Husvikcraget gikk bilen like bra og jeg pustet letter ut. Nervøsitet var i ferd med å forvandles til selvtillit. Bilmessig altså.

De neste dagene ble brukt til å utforske mulighetene som kun eiere av en 4Runner forstår. Jeg onsightet hele hagen til broærn. Dæven som den bilen gikk selv i en meter snø! Vi spant rundt epletreet og kjørte ned svigerinnens nyplanta pelagon. Etterpå kjørte vi gjennom hekken og en massiv brøytekant! Nevøene syntes det var gøy, men jeg og broærn lo høyest. Sånn ble det til at ingen snøhaug i T-Town stod trygg den helgen. Fremdriftsbobla bare vokste og vokste. Bilmessig altså.

I dag hentet jeg nevøene i barnehaven. Den beste parkeringsplassen var dekt av en snøhaug. Med selvtillit like varig som et ustabilt nøytron parkerte jeg like greit oppe på haugen. Da vi skulle kjøre spurte jeg barna om vi skulle rygge ut på asfalten eller kjøre rett fram og over en snødekt grøft. Ungene svarte FRAM! Jeg likte innstillingen dems. Det så dessuten lætt ut. Jeg la den i 4W og ga cocky jernet mens jeg lo høyt. Fronten stupte ned i grøfta mens bakenden hang i en haug av snø. Der sprakk fremdriftsbobla utenfor Råelåsen Barnehage. FMC*! Fra rak rygg til tunnelsyn på et splitsekund. Ingen av triksene i boka hjalp, bilen hang på snøen. 4Runnern var blitt klovnebilen på parkeringsplassen. Og jeg var klovnen. En klovn i deep shit...stolthetsmessig. Hvem skulle redde meg? Hvem kunne taue? Barnehagetantas Kia lissom? Den veide halvparten av bilen min.

Den neste halvtimen har jeg nesten klart å fortrenge. Tunnelsynet gjorde uansett at jeg ikke møtte blikket til alle foreldrene som kom og gikk mens jeg stod der og gravde. Vage minner om gjørmesprut i trynet på noen som dytter. Jeg kom veffall løs etter en halvtime. Heldigvis tror sikkert alle i barnehagen at jeg var broærn min. Håper jeg. Vi er tross alt tvillinger...

*Fuck My Car

3 comments:

  1. All teim LOL!

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:04:00 PM

    ahh. skulle ønske jeg hadde en dubbelganger ass

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:19:00 AM

    Hohohooo!

    ReplyDelete