CR Vinstradalen i nordic light

På: Dag The Dog og meg selv.
Andre: Tre joikas på Passopp, bonden og bondekona på scooter, en flokk sidensvans på toppen åsså sola så klart.
S&D: KKK i litt usammenhengende tilstand.

Høy ekspedisjonsfaktor da jeg klønete sjena i grøfta litt oppi dalen. Bonden kom på scooter og lo litt av oss. Trivelig kar som stilte med traktor dersom vi ikke kom ut på egenhånd. Men løs kom vi.  Mygga ned dalen og parkerte ved siden av den lille forden.

Joikas på Passopp.

Dag The Dog into the nordic light.

Ikke helt sammenhengende is på KKK om dagen.
Artig klatring på førstelengden. Minner om kalkstein i Thailand. Ooo kalstein og sol det vil jeg ha. Og varm sand.

Når sola skinner på fossen, så drøpper det på klatrern fåsds. Ser dere at jeg klatrer med duo points? Mono points er en stor illusjon innen alpinklatringen, det funker ikke optimalt for dem fleste. Duo er sikrere og gjør deg mindre pumpa i armene. Jeg lover. Og ja det funker på miks åsså, veffal på mitt niva.
Legg åsså merke til at jeg har stroppebinding. Det er mest sikkert på alle isstøvler større enn 44,5. For store støvler (fra alle produsentene) er myke(re enn de mindre størrelsene) og jern (fra alle produsenter) vil sitte litt løst med bøylebinding.


Dag The Dog på sin isbalkong i vårsola. Vi pakket inn skruene i snøballer så det gikk fint.

Naturns lysekrone lissom.

Starten på andre lengden. Slutten gikk via et overhengende mosebulder og masse løst.
Etterpå ble det kake og kaffe på Åss Tållåst.

2 comments:

  1. Anonymous4:05:00 AM

    Kjempeflott! http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Elektrisk-vinsj/Elvinsj-12-V-15364/

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:08:00 PM

    Blir jo bare mer om mer klønete med den bilen. Men fint at du byr på deg sjæl!

    ReplyDelete