Kaldfonna Walkabout 6.mars 2014

Frynsete i hjertet og forvirra i hue. Like bra å dra til fjells. Blant fjellene kan man tillate seg å være et null. Fin tur opp Kaldfonna via flanker og ryggen på vestsiden av Norveggen. Fjellene gir trygghet, utsikt og innsikt fåsds. Gikk ned på baksiden av Rysskaret og ned ved Serkja. Ut ved Jokkran. Hadde jeg ikke kunne klatret, så tror jeg at jeg hadde vært like fornøyd bare med å gå på tur i fjellet.

Hovenmannen med potensielle og klatrede linjer i fleng. Her kan du lese om vår tur opp Norveggen på Hovenmannen i høst.

Jeg traverserte mot vest nedenfor bowlen under Kaldfonna og siktet på ryggen som går langs kanten av veggen. Her kan man lese mer om aktiviteten i Kalfonnaamfiet.
Sunndalen City.
Veggen med isstripene som jeg har bailet på en del lissom. Du finner et kjempefint moseanker midt i veggen.
Toppveggen på Kaldfonna. Masse snø på den, mer enn jeg hadde trodd.
Scrambling i høylandet.
Hallo Sunndalen, se på meg.
Utsteget til Norveggruta våres hadde fine stripeformasjoner.
Arty farty denne naturn lissom.
Vår kjære Dordi, hun er stor, skummel og med en bikers tyrenakke. Men masse sjarm åsså. Her kan du lese om en fin tur vi hadde opp Nordvestveggen på Dordinakken.
Hoerstadnebba og fjellene i Øksendalen bakenfor.
Første pausen ble i sola på baksiden av Rysskaret.
Ned i Grødalen.
Dronninkrona i det fjerne.
Der Trolla.
Tilbake blant vår og asfalt.
Hovenmannen i skumringen.
Etterpå svippet jeg nerom Sunndalen City og tok en burger på Statoil. Dem lager skikkelig gode burgere der. Etterpå ble det to sånne lakriser, Kick, til kaffen. En med sitron og den andre med havsalt. Tror den er ny. Kjempegod. Jaja små gleder for den avstumpede.
På hjemveien ringte Rune og ville ha med meg på Kongsvoll for å assistere en photo shoot i morra. Jeg sa ja selv om jeg egentlig skulle gå ut med søpla på fredan. Kan du ikke gjøre det også, foreslo Rune. Hæ? Du skjønner tydelig ikke åssen det er for vårs som jobber i olja Rune.

2 comments:

  1. Anonymous12:37:00 AM

    Dævven så flott!

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:28:00 AM

    Det der er å leve drømmen!

    ReplyDelete