CR Harbak - Nachtspektakel og høne pøne

På: Meg selv og Melkeveien
Andre: Noen høner, sauene og resten av Harbak
S&D: Tok juleferie for en måned sia og har arbeidsferie som snekker. Litt Nachtspektakel. Har forresten hengt opp en campuslist i garasjen.

Livet ser fint ut på instagram lissom.

The Strip med Snørhallen, bulderne, veggene og isrutene inni mørket. Akkurat som Vegas med Rainbow Wall og Red Rocks i bakgrunnen hehe.

Wikipedia:
Dvergkochin er en hønserase (urdverg) fra Kina. Denne rasen kom til Europa i 1860. Dvergkochin er en rund og svulmende høne med en fyldig og dunet fjørdrakt. Rasen har blitt videreforedlet siden slutten av 1800-tallet gjennom England og Tyskland. Dvergkochin er en urdverg som det ikke finnes noe klart motstykke til, det finnes riktignok en rase med samme navn, men det er også alt de har til felles sammen med at de stammer fra Kina. Det er en veldig kjent og populær hønserase med kompakt befjæring som er dunrik og myk. Den er en ganske god verper, og har ekstremt god rugelyst. De passer derfor perfekt som fostermødre. De er rolige, behagelige, lette å temme, og de passer perfekt for deg med barn i hagen. De passer derfor veldig godt som kjæledyr, og passer godt for nybegynnere. De har et ganske godt rykte som en god egglegger og kyllingfører. Eggene er lysebrune og veier 30 gram. Hanen veier 850 g. og hønen veier 750 g.

2 comments:

  1. Anonymous10:46:00 AM

    Bra å se at du er ute og krimper K ! Hilsen Krimpern (Erik)

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:22:00 AM

    Hei, Adlertag her, jeg trenger å komme i kontakt med Marius. Jeg fant alle tiders fete crag bare 10 min kjøring fra Tønsberg, og har lagt ut bilder på facebook siden til SaVe-klatring. Dette har potensiale til å bli det beste cragget i Vestfold, men det trenger litt PR, så muligens du kan blogge litt om den. Bilder og kart ligger som sagt på FB, men jeg kan gi deg en guidet tur en helg hvis du ønsker det. Min nye e-mail er einar.jansen@sf-nett.no

    ReplyDelete